بهترین وکیل خانواده و دانستن شروط حق طلاق

شروط ۱۲ گانه ای که همه بدون خواندن امضا می کنند .شروط عقد نامه ازدواج، شروط ضمن عقد نکاح و تشکیل خانواده

شروط ضمن عقد در واقع امکانی است که قانونگذار در اختیار افراد قرار داده که عقد و قرارداد مورد نظر را به میل، خواسته و انتظارات خود نزدیک نمایند.بر اساس قانون مدنی ایران، و به نقل از بهترین وکیل خانواده نجف آباد، ازدواج یک عقد لازم الاجرا است که در پی آن هر یک از زن و مرد قهراً شروط و تعهداتی را متحمل می‌شوند و در عین حال از حقوقی هم برخوردار هستند.شرایط عقد نکاح یا جزء اقتضای ذات عقد هستند که غیر قابل خدشه و عدول محسوب می شوند یا جزء شرایط قانونی هستند که گاهی می شود بر خلاف آن توافق نمود یا جزء شرایط ضمن عقد که در صورت مباح، قانونی و مشروع بودن می توان ضمن عقد جهت تکمیل و غنا عقد درج نمود که در این میان جایگاه شروط ضمن عقد نیز قابل توجه است. از این جهت که میتوان با اعمال و استفاده به جا از این امکان حقوقی که در انحصار مرد بوده است را در جهت تساوی حقوق به زن هم داد

وکیل نجف آباد :

شروط ۱۲ گانه ضمن عقد شامل چه مواردی است؟

شروط ۱۲ گانه ضمن عقد که در سند ازدواج به صورت چاپی ذکر شده و مرد و زن آن‌ها را امضا می‌کنند به شرح زیر است که با تحقق آن‌ها زن می‌تواند از همسر جدا شود:

  • عدم پرداخت نفقه از سوی مرد و در حالتی که اجبار به پرداخت نیز ممکن نباشد.
  • سو رفتار یا سو معاشرت زوج به نحوی که امکان زندگی برای زوجه را مختل سازد.
  • ابتلای زوج به بیماری‌های صعب‌العلاج
  • جنون در حالتی که فسخ نکاح ممکن نباشد؛ مانند جنون ادواری.
  • عدم اجرای دستور دادگاه در خصوص منع اشتغال زوج به کاری که با حیثیت خانوادگی زوجه تعارض داشته باشد.
  • محکومیت مرد به مجازات حبس برای ۵ سال یا بیشتر.
  • ابتلای مرد به اعتیادی که ادامه زندگی زوجه را دشوار کند.
  • ترک زندگی مشترک توسط زوج بدون عذر موجه
  • محکومیت قطعی زوج به دلیل جرمی که خلاف شان و حیثیت خانوادگی زن باشد.
  • در صورتیکه زوجه از شوهر به دلیل عقیم بودن یا سایر مشکلات او بعد از ۵ سال زندگی همچنان صاحب فرزند نشود.
  • در صورتیکه مرد مفقود‌الاثر باشد و بعد از ۶ ماه از رجوع زن به دادگاه همچنان پیدا نشود.
  • در صورتیکه زوج بدون اجازه زوجه همسر دوم اختیار کند.

ضمانت اجرایی شروط ضمن عقد

برای اینکه شروط ضمن عقد ضمانت اجرایی داشته باشد، باید در سند ازدواج ذکر و مورد قبول طرفین قرار بگیرد و توسط آن‌ها امضا شود. علاوه بر وکلا توصیه می‌کنند که زوجین بعد از ثبت ازدواج به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و شروط ۱۲ گانه ضمن عقد را که در عقدنامه امضا کرده‌‌اند در دفتر اسناد رسمی نیز به ثبت برسانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت و آگاهی در مورد شرایط خاص هرکدام از شروط مذکور و گرفتن بهترین مشاوره خانواده در نجف آباد با ما تماس بگیرید.

در برخی موارد ممکن است زوجین بعد از ازدواج برای یکدیگر شروط و توافقاتی در نظر بگیرند که در سند ازدواج ذکر نشده باشد، در این حالت نیز می‌توانند صرفا با مراجعه به دفتر اسناد رسمی توافقات و تعهدات تازه‌ای برای یکدیگر ایجاد کنند که این شروط دیگر شروط ضمن عقد نیستند، بلکه شروطی هستند که در ادامه به عقد افزوده شده‌اند. بنابراین زمان تنظیم شروط ضمن عقد در هنگام وقوع عقد است و پس از آن نیز طرفین می‌توانند برای ثبت رسمی شروط مورد توافق خود از مراجع قانونی ذی‌صلاح اقدام نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *